10. Право на отказ
10.1. Правото на отказ се предоставя изключително на клиенти/купувачи – физически лица.
10.2. Клиентът/Купувачът има право да се откаже от Договора, т.е. да върне стока, в срок от 14 календарни дни, без да посочва причина и без други разходи, освен преките разходи за връщане на продукта.
10.3. Съгласно OUG № 34/2014, срокът за отказ изтича в рамките на 14 дни, считано от:
- деня, в който Купувачът придобие физическо владение върху последната стока – при поръчка с няколко продукта, доставени поотделно;
- деня, в който Купувачът придобие физическо владение върху последната стока или последната част – за продукти, доставени на няколко партиди или части.
10.4. Преките разходи за връщане на продукта се поемат изцяло от Клиента/Купувача, освен в случаите, когато продуктите са повредени, несъответстващи или различни от поръчаните – тогава разходите се поемат от Продавача.
10.5. За да упражни правото на отказ, Клиентът/Купувачът трябва ясно да уведоми Продавача в писмена форма на имейл адрес contact@magniti-smart.bg. Може да се използва „Формуляр за връщане“ или, ако имате акаунт, да заявите частично или пълно връщане през сайта. В секция „Вашият акаунт“, после „История на поръчките“, изберете поръчката, от която желаете връщане, чрез линка „Детайли“. В детайлите на поръчката изберете продукт(и) за връщане и в полето „Връщане на стока“ ни посочете банковата сметка, по която да възстановим средствата, след което натиснете „Заявете връщане“.
10.6. Клиентът/Купувачът трябва да върне продуктите в първоначалното им състояние, защитени с подходяща опаковка, заедно с всички аксесоари, сертификати, ръководства и евентуални подаръци, получени с продукта.
10.6. Манипулацията и огледът на продуктите трябва да се извършват с разумна грижа, еквивалентна на разрешената в търговски обект. В противен случай MAGNEO SMART може да удържи обезщетение за намалена стойност между 1% и 100%, определено според установените повреди.
10.7. MAGNEO SMART ще възстанови получените суми в срок до 14 календарни дни от получаване на върнатите продукти или от датата на потвърждение за изпращането им към MAGNEO SMART (което настъпи по‑рано). Възстановяването се извършва по банков път по сметката, посочена от Клиента във формуляра за връщане или в писменото уведомление.
10.8. Първоначалните транспортни разходи се възстановяват само при пълно връщане на поръчката и само ако връщането е по вина на Продавача (повредени, несъответстващи или различни от поръчаните продукти). При частично връщане първоначалните разходи за доставка не се възстановяват, тъй като се отнасят за продуктите, които Клиентът запазва.
10.9. Не се приемат връщания за продукти:
- с неоторизирани намеси;
- с явни следи от прекомерна употреба, драскотини, удари, механични/електрически шокове;
- с липсващи аксесоари;
- персонализирани или изработени по спецификация на Клиента;
- подлежащи на бързо разваляне;
- запечатани, които по хигиенни причини не подлежат на връщане след разпечатване;
- неразделно смесени с други продукти след доставката.
Процедура за извършване на връщане
10.10. Клиентът/Купувачът уведомява писмено за решението за отказ чрез сайта – „Вашият акаунт“ > „История на поръчките“ – или с ясно уведомление на: contact@magniti-smart.bg, използвайки „Формуляр за връщане“. MAGNEO SMART ще потвърди получаването в срок от 2–3 работни дни и ще съобщи подробности относно приемането на връщането.
10.11. Клиентът/Купувачът е длъжен да изпрати продуктите към MAGNEO SMART в срок до 14 календарни дни от датата на уведомлението за връщане. Продукти, изпратени след този срок, не се приемат за връщане.
10.12. Адрес за връщане на продукти:
Получател: S.C. MAGNEO SMART SRL
Адрес: Șendreni, Str. Rozelor, nr. 11, Galați, Jud. Galați, România, cod poștal: 807290. (Шендрени, Ул. Розелор, не. 11, Галац, окръг Галац, Румъния, пощенски код: 807290)
10.13. Върнатите продукти НЕ се изпращат с наложен платеж.
10.14. Клиентът трябва ясно да посочи номера на поръчката върху пратката или вътре в нея за бърза идентификация.
10.15. Обемисти продукти, първоначално палетизирани, се връщат върху палет и защитени подходящо.
10.16. При видима повреда на пратката при доставка Клиентът трябва да изиска съставяне на констативен протокол заедно с представителя на куриера и да откаже поръчката. Услугата „Отвори при доставка“ може да е налична срещу заплащане и позволява само проверка на цялостта на продукта, но не и техническо тестване.
10.16. Ако продуктът няма опция „Отвори при доставка“, рекламации за явни повреди се приемат само ако са подадени в писмена форма към MAGNEO SMART в срок до 24 часа от получаването.
10.17. Освен това не подлежат на едностранно разваляне на договора:
- продукти, прекомерно повредени от купувача;
- продукти с дефекти по вина на купувача;
- продукти, чиито части са подменени от купувача;
- продукти, чиято цена варира в зависимост от финансовия пазар;
- продукти, изработени по спецификации на клиента или ясно персонализирани;
- нетрайни продукти;
- запечатани продукти, които по хигиенни причини не подлежат на връщане, ако са разпечатани;
- продукти, неразделно смесени след доставката;
- услуги, изпълнени изцяло с изричното предварително съгласие на Купувача.
10.18. MAGNEO SMART си запазва правото да отказва бъдещи поръчки на клиенти, които неоснователно или многократно отказват приемането на поръчаните пратки.
10.19. В случай на повреда на продукти, получени без опция „Отвори при доставка“, Клиентът е длъжен да заяви повредата в срок до 24 часа от получаването. Рекламации, подадени след този срок, не се приемат.
10.19. В ситуации, когато несъответствието на продуктите, транспортните щети или други недостатъци са изцяло по вина на търговеца, MAGNEO SMART поема изцяло транспортните разходи за връщането.